23 Şubat 2013 Cumartesi

Sevgili arkadaşlar,
Bu gün size bir açık kaynak (open source) projesi olan KompoZer ‘den bahsedecem.Programı www.kompozer.net/ burdan indirip kurabilrisiniz. İki sürümü mevcut stabil olan 0.7.x versionu kurulum gerektirmez.0.8.x versionu beta  olduğunda tavsiye etmem..Merak edenler için ekran görüntüsü ve kulanıcı rehberi ekliyorum. http://www.charlescooke.me.uk/web/ugs03.htm
Ayrıca bu benim ilk blogum bu yuzden dilin kullanılmasında imla ve cümle hataları olabir bu yuzden sizlerden özür diliyorum..
Peki önce bu açık kaynak nedir? Ne değildir? bundan bahsedelim biraz..Açık kaynak demek, programla birlikte programın algoritmasını ve çalışma mantığının bilgisayar dilinde yazılmış herangibir programlama dili kullanılarak oluşturulmuş akış mekanızmasının ürünle birlikte sunulmasıdır.Yani tüm kontrol kulanıcıya bırakılmıştır program kodları açık olduğundan şüpheye mahal vercek hiç bir yapı bulunmaz.. Çünkü açık kaynak kod geliştircileri tamammen kullanıca yararına internet özgürlüğü için çalışmaktadırlar,durum böyle olunca kulanıcı açısından risk oluşturabilcek hiçbir tutum ve davranış söz konusu olmaz.Açık kaynak sistemleri tamamen gönüllük esasına dayanan bir sistemle çalışmaktadır.Varlığını binlerce gönüllü bağışcılarına ve geliştırıcilerine borçludur.Bir başka yazımda açık kaynak sistemleri için detaylı yazacağim. Lakin şimdi müsadenizle KompoZer a dönmek istiyorum.KompoZer open source projesi olduğunu yazımız başında söylemiştık .peki denir bu compozer dediğinizi duyar gibiyim,tabiki hemen meraklandırmadan açıklayalım.KompoZer açık kaynak kodlu web tasarım programıdır.Tamamen ucretsiz, ve kullanıcı dostu bir ara yuze sahiptir.Hiç bir kodlama bilgisi gerektirmez, tamammen görsel sürükle bırak tarzı bir sistem sunar.Tabiki ileri düzey HTML  CSS ve javascript bilenler içinde düşünülmüş bir kontrol paneli var,Ben anlatımımı hiç kodlama bilmeyenlar için anlatacağim.Bir ara vakit bulursam HTML ve css den bahsederim.. ama konumuz şimdilik sadece KompoZer .. amacım KompoZer in tanıtılmasında ve piyasadaki ücretli rakiplerine oranla en az onlar kadar güçlü ve esnek olduğunu göstermek, bunun için ingilizceden türkçeye tamamen kendi çevirim olan bilgi ve dökümanları sirası ile paylaşacağim,adım adım sindire sindire hep birlikte öğreneceğiz.. benimde henüz daha bilmediğim öğrenmekte olduğum birçok özelliği var.. yani şunu duyar gibiyim senin bilmediğin bir programı bize nasıl anlatacaksın.. elbetkii amacım size programın her detayla anlatacak kavratacak değilim ben tanıtımı ve kulllanım medotlarını bahsedeceğim sizler ise deneyerek ve yaparak keşfeedeceksiniz.. üzülmeyin ingilizce bilmiyorum diye, program bize türçe dil desteği de sunmakta.. Daha fazla uzatıp sizleri sıkmak istemedeğimden konuyu burda müsadenizle kapatiyorum ve yorumlarınız bekliyorum, sunum nasıl olsun, online pdf mi yaoksa konu konu aşamalı mı her gün bir makale ve tartışma şeklinde mi olsun.. yorumlarınız size sunacağımız eğitim materyalının ve uygun  yöntemin seçilmesi oldukça önemlidir.
Anlatım tamammen bana ait olup alıntı değildir..Bu makaleyi istedeğiniz gibi kullanabilir,ve paylaşabirsiniz.. lakin makaleye link verirmenizi rica ediyorum..
saygılarımla
lazbiyolog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder